Pages

Monday, July 4, 2011

WALK FOR DEMOCRATION




BUKIT SENTOSA,03-07-2011,,,12 mlm aku&rakan2 seperjuangan dibawa ke balai polis Pertama kali ditahan di balai polis,di bebaskan pukul 5 pg,abis rumah aku digeledahnye cm ade bom c4 or nuklear plak...risalah BERSIH punye hal,,,,ape2 pun jutaan terima kasih tidak terhingga buat isteriku yg hadir memberi sokongan serta teman2 seperjuangan pihak PKR bkt sentosa, PAS bkt sentosa yg turut hadir mmberi sokongan penuh kepada aku & rakan2 yg telah ditahan,,,,,( kalau takut di lambung ombak,usah berumah ditepi pantai, pengorbanaan memerlukan perjuangan bkn setakat dibibir sahaja)



Wednesday, June 8, 2011

Gaji Org2 Melayu 2011, Purata yg kesian gua nak citekan beb, sob sob..


Slip Pendapatan Bulanan bagi Menteri Penuh Malaysia termasuk Ketua-Ketua Menteri..

1. Gaji Pokok RM18,000 – sulit untuk public, tidak boleh didedah kpd orang awam (OSA) akhbar ditegah mendedahkannya.Terikat dgn akta Parliment

2. Elaun Keraian RM10,500.00 – tidak sulit, pendedahan harus berhati-hati
3. Elaun Perumahan RM10,800.00 – tidak sulit – pendedahan harus berhati-hati Kebanyakn menteri ada rumah sendiri, jadi tuntutan ini masuk poket mereka sajalah
4. Elaun Wakil Rakyat RM10,650.00 – tidak sulit tapi tidak orang semua tahu.
5. Elaun parking RM 5,700.00

Jumlah pendapatan bulanan RM55,650.00 yg wajib terima samada sakit atau tidak kerja



Lain-lain kemudahan


1. Bercuti keluar negara sekali setahun terutama selepas persidangan Dewan Negara- semua perbelanjaan ditanggung oleh kerajaan termasuk tiket penerbangan,hotel, duit poket sebanyak RM50,000.00. Kalau tidak bercuti keluar negara seorang menteri boleh menuntut sebanyak RM50,000.00 tanpa resit.

2. Bil letrik percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia
3. Bil Air percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia
4. Bil telefon percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia
5. Peruntukan perkakasan dapor/perhiasan rumah dll boleh dituntut setahun sekali sebanyak RM40,000.00
6. Sebuah kereta Mercedes S320, di lengkapi dgn talipon bimbit,satu driver,minyak percuma.Kalau pakai pemandu kementerian,dapatlah duit percuma.
7. Semua pemberian derma spt kpd perkahwinan, kematian,atau pemberian kpd badan kebajikan kebajikan boleh dituntut.
8. Boleh mengadakan rumah terbuka setiap hari raya, segala perbelanjaan ditanggung oleh kerajaan. Kebiasaan Menteri menuntut sebanyak RM400,000.00
9. Setiap menteri biasanya tuntutan mereka sebanyak RM45,000.00 semua elaun perbelanjaan tidak termasuk elaun-elaun dalam slip pendapatan bulanan.


Slip Pendapatan Bulanan Bagi Timbalan Menteri


1. Gaji Pokok RM15,000 – sulit untuk public,tidak boleh didedah kpd orang awam (OSA) akhbar ditegah mendedahkannya.Terikat dgn akta Parliment

2. Elaun Keraian RM9,500.00 – tidak sulit, pendedahan harus berhati-hati
3. Elaun Perumahan RM9,800.00 – tidak sulit- pendedahan harus berhati-hati Kebanyakn menteri ada rumah sendiri, jadi tuntutan ini masuk poket saja lah poket sendiri
4. Elaun Wakil Rakyat RM10,650.00 – tidak sulit
5. Elaun parking RM 5,700.00

Jumlah pendapatan bulanan RM50,650.00 yg wajib terima samada sakit atau tidak hadir bertugas.



Maklumat diatas adalah berdasarkan tangga gaji seorang menteri pada tahun 1999, kalu tahun 2011 ? lu org agak2 ? berapa


gaji 70% ORG MELAYU 1mesia tahun 2011,

basic = RM 1000
elaun makan = RM 100
elaun kedatangan = RM 100
elaun kenderaan RM 100
elaun kerja lebey masa = RM 300
elaun out station = RM 400
total RM 2000.00

RUMAH = WAJIB BAYAR
TALIFON = WAJIB BAYAR
LETRIK = WAJIB BAYAR
AIR = WAJIB BAYAR
KERETA = WAJIB BAYAR
NAK BERJALAN = WAJIB BAYAR
BARANG DAPUR = WAJIB BAYAR
MANTAIANAN RUMAH DAN KERETA = WAJIB BAYAR
CUKAI PINTU = WAJIB BAYAR
CUKAI TANAH = WAJIB BAYAR
KENDURI KAWEN = WAJIB BAYAR
MOTOR = WAJIB BAYAR
SAMAN puKIMMAk = WAJIB BAYAR
KESIHATAN = WAJIB BAYAR
KEMUDAHAN AWAM = WAJIB BAYAR
ANAK2 MASUK SEKOLAH = WAJIB BAYAR
PTPTN = WAJIB BAYAR
PARKING = WAJIB BAYAR
TOLL= WAJIB BAYAR
SAMPAH = WAJIB BAYAR
MINYAK PETROL = WAJIB BAYAR
SEDUT TAIK = WAJIB BAYAR
INTENET LEMBAB NAK MAMPOS = WAJIB BAYAR
BINI NAK BERANAK = WAJIB BAYAR
BARANG KEPERLUAN HIDUP = WAJIB BAYAR
BARANG2 NAIK = WAJIB BAYAR
DAN SEBAGAINYE LAH

JADI LU ORG AGAK2 MELAYU TINGGAL APE ?
TINGGAL BULU DGN SELUAR.

nota.
semua perkara di atas adelah rutin bagi setiap org2 melayu beb.. perkara2 asas utk zaman melinium ini. jadi ape tunggu lagi ? kasi peca la.. kah kah kah.. umngok umngok, patut lew lu org kaye nak mampos siap rembat rete rakyat lagi , rupenye pikior kalu tak rembat sampai mampos tak dapat hidup senang, org2 melayu lain g la mampos same lu, janji gua senang, agak2 selepas lu mampos nanti, kite bahagi2 rete lu kay der.. amacam ? kah kah kah..

ingat 9 julai 2011 di KUALA LUMPUR der, kite turun kasi gegar! ini saudagar2 kaye maye ni kite kumbangkan. kah kah kah.


seefu84 rembat dari bloger2 utk tatapan anda sekeluarga,kalo lu berani undila BEE END lagi

ha ha ha ha ha ha ha dimana umno kuat bnyknye kenaikan lagi yg menunggu lu orang sekalian...


Wednesday, March 30, 2011

Gempar : rakaman mesyuarat konspirasi (hanya untuk ketawa)

video


Breaking News: Dato Shazril Eskay Abdullah is the Dato' T!

Bendahari PERKASA pun terlibat ??

Rahim Thambichik juga terlibat ???

Pegang projek jambatan bengkok? Dengarnya Jambatan Bengkok tu projek Datuk T !!!

Jom siasat !!!

actually aku jumpa something dalam sebuah blog; Aku copy and paste di bawah;

"Who is Dato T?

He is Dato Eskay.
The guy who sue Dato Yahya Jalil on Jambatan Bengkok. Now case in High Court.

Who book hotel room at Carcosa?

RISDA.

Who is the Chairman (of RISDA) ?

Tan Sri Rahim Tamby Chik.

Is the police involve?

fuh mcm2 hal diorg ni...
'kik-kik video hitam-putih macam zaman P.Romlee... budak sekolah rendah pun malas tengok , lain kali buat la video format HD kaaa... 3D kaaa...baru syoik tengok...Potong stim tol...'

Wednesday, March 16, 2011

Adakah PKR dan UMNO Sama ? (WAJIB BACA!!) petikan dari http://edyesdotcom.blogspot.com/2011/03/adakah-umno-dan-pkr-sama-wajib-baca.html

Salam Keadilan,

Pagi tadi kedengaran satu berita yang sedikit mencuit hati dan perasaan di mana sebuah parti dari gugusan Pakatan Rakyat telah mendesak supaya SPR bertindak di atas aduan yang melibatkan jual beli undi ketika dua pilihanraya kecil berlangsung serentak baru-baru ini. Petikan berita adalah seperti di bawah;
Keputusan pilihan raya kecil di Merlimau dan Kerdau yang baru sahaja berlangsung pada 6 Mac lalu sememangnya telah diduga. Selain menyedari dua Dewan Undangan Negeri (DUN) tersebut adalah kubu kuat BN kita dapati imbuhan keterlaluan telah dilemparkan kepada pengundi. KEADILAN mendesak supaya SPR dapat bertindak dengan bebas dan berkecuali serta peka terhadap aduan-aduan yang diajukan oleh kedua-dua belah pihak secara adil dan telus. - keadilandaily.com
Mencuit hati dan perasaan ialah apabila mengenangkan sejak bila SPR bertindak adil dan saksama terhadap parti bertanding dalam pilihanraya kecil/besar selain daripada memberi jalan mudah kepada parti pemerintah. Juga apa yang lebih melucukan ialah apabila teringat pengalaman yang dilalui oleh saya ketika menghadapi proses pemilihan kepimpinan Parti Keadilan Rakyat yang berlangsung pada akhir tahun lalu - Pemilihan 2010.

Satu pengalaman yang tidak boleh dilupakan apabila banyak kepincangan berlaku tetapi hanya dianggap sebagai kelemahan Pemilihan 2010. Baiklah, sebagai langkah pertama memperkenalkan 'satu ahli satu undi' oleh sebuah parti yang paling muda dalam arena politik tanahair pastinya banyak kelemahan yang sukar dielakkan dan boleh diperbaiki dalam pemilihan akan datang. Namun malangnya kepincangan yang berlaku itu turut menjurus kepada penipuan untuk memenangkan kumpulan 'wahyu' dalam chai salah seorang calon timbalan presiden.

Subjek penipuan ini tidak mahu saya sentuh setelah beberapa entri sebelum ini cukup banyak mengutarakan betapa keadilan itu dituntut dalam parti Keadilan. JPP sebagai badan bertanggungjawab menutup tirai Pemilihan 2010 dengan pahat yang masih kuat berbunyi.

Salah seorang calon bagi jawatan Ketua AMK telah bertindak tidak mengiktiraf keputusan Pemilihan 2010 dengan dikepil bersama 7 muka surat aduan penyelewengan dan juga menyediakan beberapa saksi untuk disoal-siasat. Walaupun dijanjikan akan siasat dalam masa 2 minggu oleh Setiausaha Agung parti, namun setelah masuk 4 bulan janji SUA masih tidak dilangsai. Orang melayu selalu mengatakan hanya lembu yang berpegang pada tali, bukan janji manakala orang cina pula akan kata - Ini kita panggil langsi punya janji loh.

Cukuplah jika saya katakan, setiap aduan terhadap penyelewengan itu harus diambil tindakkan sewajarnya oleh PKR melalui JPP sepertimana berita yang tertera di atas, Keadilan mendesak SPR agar segera menyiasat segala aduan mengenai imbuhan terhadap pengundi atau lebih tepat membeli undi melalui perbelanjaan ratusan juta ringgit.

Kesimpulannya, PKR mendesak SPR supaya menyiasat aduan di pilihanraya. Di satu sudut lain pula dapat kita lihat anak muda bernama Chegubard sebagai calon bertanding dan pengadu kepada aduan lengkapnya mendesak agar PKR atau JPP menyiasat aduan terhadap kepincangan dan penipuan dalam Pemilihan 2010. Apa bezanya di antara dua situasi ini?

Sebab itu sebaik sahaja membaca berita dari twitter Keadilandaily.com pagi tadi, saya terus membalas satu tweet yang berbunyi;
@edyesdotcom : PKR desak SPR utk siasat aduan beli undi! Padahal @ jg byk kali desak JPP siasat aduan tp lgsung x dilayan!! SPR dan JPP sama saja?
Banyak reply yang saya terima dari tweet di atas dan salah satu di antaranya mengatakan PKR dan UMNO adalah sama sahaja malah PKR lebih teruk apabila menipu ahlinya. Hanya dalam tajuk Pemilihan 2010 sahaja saya bersetuju tetapi atas tajuk lain seperti merompak harta rakyat, itu tidak pernah saya setuju akan persamaan PKR dan UMNO.

UMNO adalah sebuah pertubuhan yang memperjuangkan bangsa, dan bukan bangsa cina yang diperjuang oleh UMNO walaupun kita melihat negara ini ekonominya dikuasai oleh orang cina. UMNO memperjuangkan bangsa melayu, itulah yang mereka katakan sejak dulu, kini dan selamanya walaupun sekali sekala mereka katakan memperjuangkan Islam disebalik meluluskan judi sukan.

Cuba anda fikir baik-baik, apakah dengan memperjuangkan bangsa melayu sebagai pemerintah ulung sejak kemerdekaan itu, berjaya menjadikan melayu hebat?

UMNO memperjuangkan melayu ketika UMNO menjadi parti melayu tunggal yang memerintah Malaysia selama 54 tahun, bukan sebagai pembangkang tetapi sebagai peneraju. Jangan kita perkecilkan kemampuan UMNO kerana statistik menunjukkan melayu menjadi juara dalam beberapa aspek. Di antara aspek yang menjadikan melayu hebat ialah, melayu menjadi juara di penjara, juga memiliki majoriti lebih dua pertiga dalam pusat serenti dan pusat pemulihan akhlak. Melayu juga menjadi pendominasi utama kepada aktiviti mat rempit. Serta statistik yang baru diterima sebentar tadi dalam siri 360 TV3 menunjukkan setiap 17 minit akan ada kes wanita hamil anak luar nikah yang kebanyakkannya pesertanya ialah berbangsa melayu.

Dari segi ekonomi melayu pula, siapakah yang menggelapkan saham bumiputra? Siapakah yang menyusutkan lebih separuh rezab tanah melayu? Siapakah yang sentiasa mengamalkan rasuah, sistem orang tengah dan sistem ali baba? Siapakah yang menyerahkan Singapura dan seterusnya mengadai Tanjung Pagar? Siapakah yang berbelanja besar di luar negara di sebalik menaikkan harga minyak dalam negara ketika harga minyak yang tinggi itu sebenarnya menguntungkan negara? Siapa lagi kalau bukan parti UMNO!

Parti UMNO melalui Presidennya yang automatis menjadi Perdana Menteri Malaysia juga telah tergamak mencuaikan diri apabila ditipu oleh beberapa presiden MCA. Tun Leong Sik berjaya menipu kerajaan Malaysia di bawah kehebatan Mahathir, Chan Kong Choi juga menipu Paklah ketika Paklah lena tidur dan akhir sekali Najib juga ditipu oleh Presiden terbaru dan terlampau dari MCA iaitu Soi Lek.

Jadi adakah anda rasa sebuah parti perjuangan bangsa itu benar-benar memberi pulangan yang baik kepada bangsanya sendiri walaupun menjadi pemerintah sejak kemerdekaan? Justeru itu, mengapa harus memilih untuk mendekati UMNO? Tidak dapat dipastikan samada PAS pula yang tergamak untuk menjalin hubungan dengan pencadang Malaysia sebagai hub hiburan asia.

Atas sebab-sebab di atas, ternyata PKR jauh berjuta batu lebih baik daripada sebuah parti perjuangan bangsa. Parti PKR yang merentasi semua bangsa adalah kenderaan terbaik untuk menerajui Putrajaya kerana telah terbukti peneraju Putrajaya dari parti perjuangan bangsa adalah gagal terhadap bangsanya sendiri!

Kerana itu juga, pendesak kepada kepincangan Pemilihan 2010 bersungguh-sungguh untuk memastikan rejim yang bakal tumbang dalam PRU13 kelak tidak diganti oleh sebuah lagi rejim, tetapi menjanjikan sebuah kerajaan yang lengkap-melengkapi menjadikan kerajaan itu milik rakyat melalui gugusan Pakatan Rakyat!

Janganlah sembarangan menuduh pendesak kepada kepincangan itu sebagai pengkhianat atau sebagainya. Chegubard tidak sekali-kali menyerang parti, apa lagi membenci parti dan kepimpinannya. Apa yang dilawan oleh Chegubard ialah penipuan dan penyelewengan dalam Pemilihan 2010, dan sentiasa mendesak agar haknya sebagai pengadu diberi perhatian. Sebagai pengadu yang mempunyai saksi, Chegubard belum lagi dipanggil untuk siasatan ke atas aduannya.

Setakat yang dimaklumi, program-program yang diatur oleh Chegubard melalui SAMM kini terdedah kepada beberapa sabotaj termasuklah dilagakan dengan ANAK oleh AMK Johor ketika pilihanraya kecil Tenang Januari lalu dan berlaku di P.Pinang di mana penganjur program yang menjemput Chegubard sebagai penceramah telah dinotiskan supaya tidak memberi laluan kepada Chegubard. Percayalah sebagai pejuang yang bersedia mati di gelanggang, Chegubard akan lebih hebat apabila ditekan, sepertimana Anwar Ibrahim yang menjadi hebat bila ditekan oleh sebuah kerajaan zalim.

Berikut adalah kata-kata Chegubard ketika menolak jawatan Timbalan SUA, dan anda nilaikanlah keikhlasan seorang pejuang anak muda melalui kata-kata ini;
Saya sayang parti ini dan kerana sayangkan parti inilah saya tegur, saya sayangkan negara ini dan kerana sayangkan negara inilah saya ingin pastikan KEADILAN menjadi sesempurna mungkin sebelum memasuki Putrajaya. - che'GuBard
Akhir kalam, kepada pembaca yang telah membaca artikel setakat ini, harus tersemat dalam jiwa itu bahawa UMNO tidak lagi releven selamanya dan tidak mustahil juga PKR menjadi tidak relevan suatu hari nanti jika pendesak dikatakan pengkhianat parti. Sebagai anak muda, perubahan itu harus didesak dan bukan ditunggu.

Kita rakyat Malaysia bukan hanya perlukan reformasi untuk perubahan terbaik buat rakyat hari ini, tetapi kita perlukan satu revolusi. Anak muda harus menjadi pelopor kepada revolusi! Saya menyeru kepada semua anak muda supaya bangkit menyahut cabaran yang bakal dilontar SAMM bersama pejuang anak muda kita iaitu Chegubard.

Anak muda yang bersiap siaga untuk menumbangkan mana-mana kerajaan zalim, mana-mana ketidakadilan, adalah sebahagian dari SAMM!! Nantikan pelancarannya kelak !

from : chegubard